04 Aktualności

Szukasz sprawdzonego partnera w logistyce? Skontaktuj się i sprawdź, jak pracujemy.

25.05.2021

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, w kwietniu zeszłego roku aż 61,3% sprzedaży w grupie odzieży dokonywane było przez Internet. Później oczywiście udział ten stopniowo malał, notując w sierpniu poziom 15,7%. Niemniej jednak w listopadzie, gdy sklepy w galeriach były zamknięte, ponownie wzrósł, osiągając wartość 35,4%.
Według badania KPMG i niemieckiego EHI Retail Institute, w 2030 roku będziemy kupowali odzież przez Internet równie często jak w sklepach stacjonarnych, mimo że w zeszłym roku średni udział kanału online nie przekraczał 25%.
Staniemy się świadkami rozwoju usługi connected retail, przeformatowania sklepów stacjonarnych w multimedialne punkty. Jak sprosta temu logistyka i jak bardzo będzie musiała dostosować się do zmieniającego się rynku?
Z pewnością będzie to czas pełen wyzwań i intensywnych zmian, nie tylko w zakresie rozdrobnienia łańcucha dostaw. Łańcuch dostaw dla branży odzieżowej nie będzie już pionowym połączeniem producenta, dystrybutora, magazynu centralnego i sklepów stacjonarnych. Już w tej chwili są to naczynia połączone, rozbudowane o sieć magazynów lokalnych, magazynów e-commerce i oczywiście centrów zwrotów.

Szukasz sprawdzonego partnera w logistyce?
Skontaktuj się i sprawdź, jak pracujemy kontakt@galanlogistics.pl