Historyczny Transport Intermodalny w Wykonaniu Galan Logistics.
Pierwszy transport intermodalny przez Terminal Promowy w Świnoujściu – historyczny krok dla logistyki w Polsce.
Terminal Promowy w Świnoujściu, jeden z najważniejszych węzłów transportowych w regionie, stał się miejscem przełomowego wydarzenia w polskiej logistyce. Po raz pierwszy w historii obsłużono tam transport intermodalny – nowoczesne rozwiązanie łączące różne środki transportu w jednym, spójnym procesie. Galan Logistics, jako jeden z uczestników tego projektu, odegrał kluczową rolę w realizacji tej operacji.
Transport intermodalny, będący połączeniem transportu drogowego, kolejowego i morskiego, pozwala na przewóz ładunków w jednej jednostce (naczepie lub kontenerze), eliminując konieczność przeładunku samego towaru. Rozwiązanie to jest coraz częściej wybierane ze względu na efektywność operacyjną, zmniejszenie kosztów i pozytywny wpływ na środowisko naturalne.
Terminal Promowy w Świnoujściu, dzięki swojej infrastrukturze, stał się idealnym miejscem do realizacji takiego projektu. To wydarzenie otwiera nowe możliwości dla polskiej branży logistycznej, wskazując kierunek rozwoju transportu w regionie Morza Bałtyckiego.
Jak wyglądała operacja?
Proces realizacji transportu intermodalnego był starannie zaplanowany i przeprowadzony w kilku etapach:
- Dostarczenie naczep: Pierwszy etap polegał na dostarczeniu ośmiu naczep drogą lądową do Terminalu Promowego w Świnoujściu.
- Transport kolejowy: Naczepy zostały załadowane na wagony kolejowe i przetransportowane na Śląsk.
- Działania na Śląsku: Po rozładunku i załadunku naczepy wróciły do Świnoujścia.
- Transport morski: W ostatnim etapie naczepy trafiły na promy i zostały przetransportowane do portów w Szwecji i Danii.
Efekt? Znacząca redukcja emisji CO₂ (o 76%) oraz oszczędność zasobów, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższej efektywności operacyjnej.
Transport intermodalny – dlaczego to ważne?
Rozwiązania intermodalne to nie tylko odpowiedź na wyzwania związane z dynamicznym rozwojem rynku logistycznego, ale także krok w stronę bardziej zrównoważonej gospodarki. Mniejsza liczba ciężarówek na drogach oznacza mniejsze korki, zmniejszone zanieczyszczenie środowiska i lepsze warunki życia dla lokalnych społeczności.
Realizacja tego projektu była możliwa dzięki współpracy z partnerami, takimi jak Freightliner PL oraz zaangażowaniu zespołów Galan Logistics. To połączenie doświadczenia, nowoczesnych technologii i wspólnej wizji pozwoliło na sukces tego projektu.
Konrad Gałan, CEO Galan Logistics, podkreśla:
„Transport intermodalny to nie tylko nowoczesne podejście do logistyki, ale także sposób na budowanie przyszłości, w której efektywność i ekologia idą w parze. Cieszymy się, że mogliśmy być częścią tego historycznego momentu i wspólnie wyznaczać nowe standardy w branży.”
Dla Galan Logistics to dopiero początek – firma już teraz pracuje nad kolejnymi projektami, które będą rozwijać ten segment rynku.